Powered By Blogger

Sunday 27 November 2011

My Makeup Collection Part 1




Hai semua.....yah saya tau mmg da lama saya tidak buat post yg baru hehehe memandangkan sebelum cuti mmg saya sangat sibuk dgn kerja. Jadi hari ni post saya ialah tentang koleksi mekap yg saya ada.... Macam anda sedia maklum saya ni mekap junkie hehehe....mmmg tak ble tahan klo ada mekap baru mmg nak beli & cuba tp tu pun tgk bajet juga la hehehe.. Jadi tanpa membuang masa... Lets go gal...

Ni koleksi foundation yg saya ada....picture on the left adalah liquid manakala on the right tu jenis stick & jenis krim kecuali Lancome tu jenis liquid juga...Review ttg foundation nanti sy buat ok....

 Ini foundation primer saya dari pelbagai jenama antaranya Mac, revlon, Laura Mercier & Shu Uemura.

Ok yg sebelah kiri tu adalah koleksi lip gloss NYX (rasa2 nya ada 60 warna semuanya klo tidak silap). Gambar tengah pula adalah koleksi lip gloss dr Coastal Scent dan gmbar sebelah kanan ni lip gloss dr pelbagai jenama.


My lip balm dari jenama Avon & EOS.


Ni plak lip stain {apa tu lip stain nanti saya buat dlm post akan datang... swear :)ok}. Gambar paling atas sekali dr jenama Maybelline & kat bawah tu dr jenama Revlon.


Koleksi maskara dari pelbagai jenama antaranya Maybelline, Avon, YSL, Revlon, Cover Girl, Loreal & Ardell.


Ini plak koleksi tuk eye brow pencils & powder serta tool dr jenama Anastasia (jenama terkenal tuk eye brow) tuk anda lukis brow anda sekiranya tidak mahir...

My blusher & shading collection dari jenama Nars, Kryolan, Maybelline, Bobbi Brown, Benefit, YSL, Revlon, Loreal & The Body Shop.

Koleksi eyeliner pencils, gel eyeliner & liquid eyeliner :)

Ini plak concealer & highlighter yg saya ada... Bakal ditambah pada masa hadapan :)

Eye shadow primer potion dari 3 brand iaitu Urban Decay Limited Edition Travel pack, Too Faced shadow Insurance & Lancome.

My mixing medium (nanti saya terangkan dalam post akan datang tuk mixing medium ini ok) 

Koleksi glitter saya... gambar kat atas tu adalah sampel dari Coastal Scent & kat bawah tu dr pelbagai jenama...oh yah sometimes we need bling bling tuk memeriahkan lagi mekap hehehe

Ni plak spray tuk buat mekap tahan lama...dan terbaru masi dlm proses order ialah Urban Decay All Nighter Long.

NYX Jumbo Pencils....

Ok yang ni plak sponge...anda perlukan sponge pelbagai bentuk tuk blend mostly tuk foundation terutamanya jenis stick klo pakai berus emm memang x sekata jadinya...



Okay tu je tuk post My Makeup collection Part 1 dalam part 2 nanti saya akan buat tuk eyeshadow palette serta lip stick dan tool2 tuk mekap macam berus dll...



p/s : Thanks very muchie kpd my pren Mel kerana menolong sy mengedit gmbr2 di atas...walaupun sibuk dgn urusan sndiri tp masi mau menolong sy mengedit krn sy ni mmg lembap klo bab2 edit-mengedit ni hehehe... Thanks pren.

1 comment: