Powered By Blogger

Tuesday 23 April 2013

Botol yang muat dengan Rumble Tuff

Salam mommies semua.....ok hari ini seperti yang sudah saya janjikan sebaik sahaja Rumble Tuff saya smpi saya akan buat review tentang botol yang muat untuk RT ni......selama ni saya duduk baca review psl RT ni dan botol yang muat untuk gantikan botol pump yang sedia ada tu....yelah leceh kalo nak pump pastu transfer EBM lagi kat botol storage lain...banyak keja dan banyak nak basuh....banyak mommies di luar sana mengeluh tentang tiada botol yang muat dgn RT ni...dan botol wide neck plak tu... jadi setelah membaca review daripada mommies di luar sana, ada yang cakap botol storage Pigeon dan Nuby ( ada jual kat Anakku) muat sangat dgn RT jadi saya telah membeli botol kedua2 brand tersebut untuk  buat perbandingan..... kat bawah saya letak gambar untuk lebih jelas keadaan sebenar


 Barangan yang termasuk dalam kotak Rumble Tuff.....memang serba lengkap x payah beli asing2 macam aku beli part spectra3  huhuhu....


 Memang ringan macam yang aku gambarkan x sampai 1/2 kg pun dan muat satu tangan tapi untuk tangan kecik macam aku ada terlebih skit le hehehe....



Menggunakan bateri AA x 4.....klo nak jimat silalah guna bateri yang rechargeable ye macam saya hehehe

Ini lah botol asal untuk Rumble Tuff ni jadi selepas ni battle of the bottle da bermula...mari kita lihat mana satu botol yang sesuai untuk gantikan botol kat atas ni.....


Dari kiri ialah botol Rumble Tuff, botol Nuby, Botol Avent, Botol Pigeon dan Botol MomLittleOne...... kalo anda perhatikan botol Nuby terlalu besar banding botol RT tu...manakala botol Pigeon dan MLO pula terlalu kecil maka yang paling hampir ialah Avent...jadi meh kita try plak....


Tadaaa......memang muat cuma adalah kena adjust skit masa nak pusing2 masukkan tu...kan pusingan botol Rumble Tuff dengan Avent berbeza jadi memang kena adjust skit....tp botol Avent memang muat.....

Saya pelik la kenapa dalam review org lain ckp botol Avent tak muat padahal muat je pun (ada la adjust skit2 pun huhuhu)....botol Avent yg mana satu dorang guna ni huhuhu....

Ok jadi sekarang sudah terbukti botol Avent muat untuk gantikan botol asal RT...jadi mommies di luar sana harap ini dapat membantu....apa jadi dengan botol storage yg sy suda beli (Nuby & Pigeon)... saya x risau juga psl spectra3 muat dengan botol Pigeon tu dan juga MLO.....cuma botol Nuby je yg x muat mana2 breast pump sy (terlalu wide neck la sm macam botol Tommie Tippie hehehe)...x pe la nanti kenalah guna teknik transfer2 kan hehhe klo x guna rugi beli 4 botol RM41.90 huhuhu mahal tu... Kalo mommies semua ada jumpa botol yang muat dgn RT lagi sila la komen kat bawah ye...Sharing Is Caring heheehhe....




5 comments:

  1. salam.. sya guna botol brand MAM.. muat cantik aje dgn RT ni.satu lg brand murah Tollyjoy..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Salam...oh yeke..... OK Tq infonya :) jadi mommies semua boleh la beli botol MAM dan Tollyjoy yer....

      Delete
  2. Skrg dh ada storage bottle RT kat enjoybreastfed. 6 btl RM 49 x silap saya. Lg murah dr mam, avent dan tommie

    ReplyDelete
  3. kat mana tu? saya nak juga botol RT tu.. nak beli kat mana ye?

    ReplyDelete
  4. Salam..saya mencari bateri rechargeable yg sesuai dengan rt ni..sebab bateri yang saya beli 2000mAh tp bila masuk dalam rt ni x berfungsi.. bateri yang sis guna ni brape mAh ye?

    ReplyDelete